V číslování oblečení je často zmatek.
„Jsem velmi hrdá na své tělo. Trvalo to dlouho, ale jsem velmi spokojená s mými velkými boky, skvělými stehny a bříškem. Vždy jsem měla velikost 12/14 a jsem s ní spokojená.
Ale když jsem si zkoušela vaše džíny, byl jsem naštvaná, rozrušená a frustrovaná. Tyto džíny rozhodně nebyly vyrobeny pro ženu, která má velikost 14. Proč je tomu tak?“ napsala v březnu letošního roku Rebecca Parkerová otevřený dopis společnosti H&M.
Pětadvacetiletou Britku pobouřilo, že jejich oblečení nezohledňuje reálné velikosti žen a dívek.
Přestože značka prodává trička s nápisy oslavujícími ženskou a dívčí sílu, svými velikostmi ženy spíše zjišťuje a frustruje.
I na základě rozhořčení mladé ženy švédská společnost zvětšila číslování v britských provozech tak, aby k většímu oblečení příslušela menší čísla.
Není to ovšem poprvé. Módní průmysl zvětšuje konfekční velikosti neustále. Pokud tedy nosíte velikost 38, jedná se o mnohem větší oblečení, jaké bylo před pár desítkami let.
I celebrity jsou stále větší
V roce 2015 publikoval expert na grafy Max Galka blog o nárůstu obezity v Americe podložený nelichotivými a znepokojujícími tabulkami. Krátce poté se začala média a veřejnost o téma číslování oblečení zajímat mnohem více.
Základní otázka zněla, jak je možné, že s masivním přírůstkem hmotnosti zůstává stejné číslování.
Podle logiky by se stále obéznější lidé neměli vůbec vejít do standardního oblečení. Odpověď pochopitelně spočívá v posouvání číslování oblečení směrem dolů.